مایکروسافت: نرم افزارهای x86/x64 روی تبلت های ARM ویندوز 8 اجرا نمی شود

 

ویندوز 8 قرار است گام بزرگی باشد تا یک سیستم عامل مشترک روی کامپیوترهای خانگی و تبلت ها داشته باشیم. سیستم عاملی که هم روی سیستم های x86/x64 اجرا می شود و هم با پردازشگرهای ARM برای تبلت ها کار می کنند. اما طی چند ماه گذاشته یک سوال بزرگ ذهن همه را به خود مشغول کرده بود و تا به حال مایکروسافت از پاسخ شفاف در مورد آن خودداری می کرد: 

آیا نرم افزارهایی که تا به حال برای ویندوز و برای سیستم عاملی مبتنی بر x86/x64 نوشته شده اند روی تبلت های ARM هم کار خواهند کرد؟ آیا شما می توانید از همان نرم افزار آفیس که روی ویندوز تان دارید روی تبلت هم استفاده کنید؟ 

مایکروسافت سرانجام در یک پست بلند در یکی از وبلاگ هایش به این سوال پاسخ داده است. اما جواب کوتاه این است: نه نمی توانید! 

وقتی بخواهید از سیستم عامل x86 به سوی پردازشگر ARM حرکت کنید میزان تغییرات بسیار زیاد است و حتی مایکروسافت هم نتوانسته از عهده مشکلات متفاوت آن بر بیاید. حتی با وجود اینکه این شرکت در مورد سازگاری نرم افزارها بین نسخه های مختلف ویندوز بسیار خوب عمل کرده است. 

برای مثال کافی است بازی مشهور Doom II را نگاه کنید. این بازی به خوبی روی تمام نسخه های ویندوز از 1.0 تا 7 اجرا می شود اما وقتی به نسخه 8 روی ARM می رسد امکان اجرای آن بدون تغییر در کد برنامه وجود نخواد داشت. 

با این وضعیت سیستم عامل مایکروسافت دو تکه خواهد شد. یک نسخه مخصوص کامپیوترها و یک نسخه مخصوص تبلت های ARM . هر چند نام هر دو سیستم عامل ویندوز 8 است اما در عمل شما با دو سیستم عامل متفاوت مواجه هستید. مایکروسافت اعلام کرده هر دو نسخه را با هم وارد بازار می کند.


به گفته مایکروسافت ویندوز 8 برای تبلت ها به همراه آفیس 15 ارایه خواهد شد. نسخه جدیدی از آفیس که برای ARM و نمایشگرهای لمسی بهینه شده است. ضمن اینکه این نسخه ویندوز به همراه حالتی به نام Desktop Mode خواهد بود که در آن به جای رابط کاربری مترو، مانند نسخه دسکتاپ با تبلت کار می کنید. 

 








نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a