سریعترین آسانسور جهان در بلندترین برج چین

در سال 2014 میلادی دیگر بلندترین ساختمان جهان که به برج خلیفه مشهور است صاحب سریعترین آسانسور دنیا نخواهد بود چون قرار است سریعترین آسانسور جهان در ساختمانی به بلندی 623 متر و با 128 طبقه در شانگهای چین نصب شود. این آسانسور که به شکل فشنگ طراحی شده و با سرعتی در حد یک خودرو حرکت می کند قرار است توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ساخته شود.

 

بلندترین آسمان خراش چین معروف به برج شانگهای توسط مارشال استرابلا طراحی شده است و یک نمونه‌ی شاخص دیگر در دنیای حرفه ای این معمار آمریکایی است. این پروژه آخرین مورد از سه گانه ی بلندمرتبه سازی استرابلا در دوران اخیر است تا وی اسم خود را به عنوان سازنده و طراح سه ساختمان بلند حال حاضر جهان به ثبت برساند که شامل ساخت برج 160 طبقه ای دبی در امارات متحده ی عربی و مرکز مالی گرینلند نانجینگ با ارتفاع 420 متر در نانجینگ چین و اکنون برج شانگهای می باشد.

استرابلا معتقد است که عملیات ساخت این آسمان خراش تا سال 2014 به پایان خواهد رسید. برج شانگهای در همسایگی دو ساختمان بلند دیگر چینی به نام های جین مائو(Jin Mao) با ارتفاع 421 متر و مرکز مالی جهانی (World Financial Center) با ارتفاع 492 متر است. این سه برادر در کنار رودخانه ی هوانگپو در مقابل دیدگان جهان خودنمایی می‌کنند.

 



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a