http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/02/steve-jobs-150x150.jpg

با پیشرفت تکنولوژی درهای بیشتری برای فعالیت های اقتصادی باز می شود. فعالیت های اقتصادی متنوع شده و افراد خلاق از این موقعیت بهترین استفاده را می برند.

نمونه این افراد را کم و بیش دیده ایم که بیل گیتس در راس آنهاست و پی یر امیدیار هم نمونه ی ایرانی چنین افرادی است. استیو جابز، یکی از افراد خوش فکری است که علاقه مندی مردم به موسیقی را با میل استفاده از تکنولوژی نوین تلفیق کرده و شرکتش دستگاهی به نام IPOD را به مردم سراسر جهان عرضه کرده است.

IPOD، یک دستگاه پخش کننده ی فایل های موسیقی با ساخت MP3 است که توسط شرکت اپل طراحی و عرضه شده است. در IPOD حافظه ای وجود دارد که به آن فضای بسیار زیادی برای ذخیره موسیقی می دهد. این دستگاه طوری طراحی شده است که می تواند فضایی معادل ۴۰ گیگا بایت را در اختیار کاربر قرار دهد. تا اکتبر ۲۰۰۴ حدود ۶۲ درصد فروش پخش کننده های موسیقی در بازار آمریکا، متعلق به IPOD بوده است.

جابز در فوریه ۱۹۵۵ به دنیا آمد، او مالک یکی از بهترین شرکت های کامپیوتری به نام Apple بود. استیو جابز از پدری مصری و مادری آمریکایی به نام جوآن سیمپسون در گریی بی واقع در ویسکانسین به دنیا آمد. اما خیلی زود پل و کلارا جابز او را به فرزندی پذیرفتند. او در سال ۱۹۷۲ از دبیرستان Home sted High School درکالیفرنیا فارغ التحصیل شد و بعد از یک ترم در کالج Read از آنجا خارج شده و با دوست خود استیو ورنیاک، شرکت اپل را تاسیس کرد.

در سال ۱۹۸۵ جابز شرکت Next computer را تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۷ پس از ۱۲ سال دوری از شرکت اپل مجددا به این شرکت بازگشت. در ۳۱ جولای سال ۲۰۰۴، جابز تحت عمل جراحی قرار گرفت تا غده سرطانی لوزالمعده اش جدا شود. در زمان غیبت جابز که نزدیک به یک ماه بود، تیم کوک مدیر فروش جهانی اپل، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.

نکته جالب توجه درباره ی جابز این بود که حقوق سالیانه اش تنها یک دلار بود و از به همین دلیل او نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است.

سرانجام استیو جابز در سال ۲۰۱۱ و در اثر متازتاز سرطان پانکراس دچار ایست تنفسی شد و در سن ‌۵۶ سالگی درگذشت.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a