Clash of Titans (مقایسه چهار دو هسته ای برتر عرضه شده در سال 2011)

سلام به همه دوستان
این اولین تاپیک مفید من در موبایلستان فکر کنم باشه ... موقعیتی پیش اومده و 4 تا از بهترین گوشی های هوشمند سال 2011 مدتی پیش من هستند ... برای همین تصمیم گرفتم این تاپیک رو بزنم و اول خودم این چهار گوشی رو از جهاتی که برام بیشتر در استفاده روزمره ام اهمیت دارن مقایسه کنم و در ادامه اگه از دوستان ،کسی سوالی و ابهامی در مورد این چهار گوشی داره یا بین دو یا چند تاشون برای خرید شک کرده و مواردی رو دوست داره چک بکنه اینجا مطرح کنه و من براش تست کنم تا کمکی باشه که بهتر بتونه تصمیم بگیره ... اما این چهار گوشی عبارتند از :


Samsung Galaxy Note
Apple iPhone 4S
Motorola RAZR
HTC Sensation XE


براي نمايش تصوير در سايز اصلي اينجا را كليك كنيد. تصوير داراي سايز 653در442 و حجم 165 كيلوبايت ميباشد



من قصد دارم در ده مورد زیر که برام اهمیت دارن این 4 غول رو مقایسه کنم و رتبه بندیشون کنم ... در هر مورد هم نفر اول رو توضیح میدم چرا اول انتخاب شده (البته از نظر خودم)


موبایلیتی !!!
منظورم کیفیت تماس تفلنی و sms و ایناست ... همون کارایی که یه 1100 به بهترین نحوه انجام میده ... میخوام این چهار تا رو یه تفلن همراه معمولی فرض کنم و رتبه بندیشون کنم ...

رتبه اول => iPhone 4S
رتبه دوم => Sensation XE
رتبه سوم => RAZR
رتبه چهارم => Galaxy note

آیفون کیفیت مکالمه ی بهتری از بقیه این سه گوشی نشون داده ... مخصوصا کسایی که اونور خط هستند صدای بهتری رو دریافت میکنن ... معمولا آنتن دهی قوی تری رو ازش دیدم ... کیبوردش برای sms دادن بهتر و خوش دست تره حتی با وجود صفحه نمایش کوچکترش ... کار کردن باهاش هم راحته ... منظورم اینه من اگه دستم مادرم آیفون رو بدم میتونه باهاش یه تماس بگیره ولی با اندرویدی ها به مشکل خواهد خورد ...


طراحی و زیبایی
فکر نکنم نیاز به توضیح اضافه داشته باشه ... زیبایی بیشتر سلیقه ایه و طراحی علمی تر ... تو همین مایه ها

رتبه اول => RAZR
رتبه دوم => iPhone 4S
رتبه سوم => Sensation XE
رتبه چهارم => Galaxy Note

طراحی ریزر بی نظیره ... جوایزی هم که امسال برای طراحی برده نشون دهنده اینه ... انتخاب مواد ، ترکیب استیل و پلاستیک برای دور ، کاپوزیت کولار برای پشت و صفحه گوریلا برای جلو و اون آرم حکاکی شده موتورولا روی فلز در بالای گوشی ، درکنار اون ضخامت 7 میلیمتری ... کاره موتورولا عالی بوده


کیفیت ساخت و سایز
کیفیت ساخت مربوط به مواد بکار رفته و همچین دقت ساخت و اسمبل هستش و سایز هم شامل ابعاد و وزن

رتبه اول => RAZR
رتبه دوم => iPhone 4S
رتبه سوم => Sensation XE
رتبه چهارم => Galaxy Note


به کار بردن شیشه ضد خش گوریلا و کامپوزیت ضد خش کولار و قاب استیل و داشتن سبک ترین وزن و کمترین قطر بین چهار گوشی حتی با داشتن 1780 میلی آمپر باتری و صفحه 4.3 اینچی ریزر رو برنده بلا منازع این بخش می کنه


سیستم عامل
برای انتخاب بهترین سیستم عامل به قابلیت کاستومایز سیستم ، اینترفیس اون ، قابلیت های بیسیک قرار داده شده روی آن و ... دقت شده

رتبه اول => Sensation XE
رتبه دوم => Galaxy Note
رتبه سوم => RAZR
رتبه چهارم => iPhone 4S

فکر کنم واضح باشه که اندروید رو سیستم عامل بهتری از iOS میدونم ... قابلیت کاستومایز بیشتری داره ، ویجت داره ، اجازه انتقال فایل و مس استورج شدن به گوشی میده ، فایل منیجر داره و ... کاری ندارم با جیلبریک و روت و اینا چی میشه ، حالتی رو که از کارخونه درمیاد رو میگم ... این وسط خب HTC هم بهترین اینترفیس رو از نظر من روی اندروید پیاده کرده ، سنس و ویجت هاش رو خیلی دوست دارم


اینترنت و مسائل مرتبط
راحتی کار در موقع وب گردی و ارسال ایمیل و کارهای روزمره ...

رتبه اول => Galaxy Note
رتبه دوم => Sensation XE
رتبه سوم => RAZR
رتبه چهارم => iPhone 4S

در این مورد همه گوشی ها میشه روشون بروزر های درست و حسابی رو نصب کردن و اپلیکیشن مخصوص برای میل ها و مسنجر ها هم همشون دارن ... چیزی که خیلی تاثیر گذاره در این مورد سایز و تراکم پیکسل صفح نمایش این گوشی ها هستش ... نوت واقعا با صحفه 5.3 امی خودش تجربه برتری رو برا اینترنت گردی به وجود میاره ، زوم و اسکرول کمتر و قلمی که باعث میشه وقتی نوشته ها کوچکتر هستند انتخاب بدون خطا میون گزینه ها داشته باشید ... البته این مورد که اندرویدی ها به شما اجازه دانلود فایل و بعدش انتقال اون به کامپیوتر رو در حالت کارخونه ایشون هم میدن نکته مهمی هستش


برنامه ریزی و مسائل مرتبط
قابلیت هایی مثل یادداشت برداری و تقویم و ...

رتبه اول => Galaxy Note
رتبه دوم => Sensation XE
رتبه سوم => RAZR
رتبه چهارم => iPhone 4S


قلم نوت و برنامه های مرتبط با این ابزارش باعث میشه به دفترچه یادداشت و تقویم عالی باشه


پخش ویدیو
پشتیبانی از فرمت ها ، رزولوشن های بالا ، زیر نویس و ...

رتبه اول => Galaxy Note
رتبه دوم => RAZR
رتبه سوم => Sensation XE
رتبه چهارم => iPhone 4S


تصور کنید دستگاهی یه صفحه Super AMOLED با اندازه 5.3 اینچ و رزولوشن 1280x800 داشته باشه ، تمام فرمت ها رو ویدیو پلیر بیسیک خودش پخش بکنه ، MKV با رزولوشن 1080p و حجم 4 گیگ رو بدون لگ پخش بکنه ، زیر نویس هم ساپورت کنه ... بهتر از این مگه ویدیو پلیری ممکنه ، بهتر نوت مگه ممکنه


پخش موسیقی
کیفیت خروجی ، نحوه نشان دادن آلبوم ها ، پلی لیست ها و ...

رتبه اول => iPhone 4S
رتبه دوم => Sensation XE
رتبه سوم => RAZR
رتبه چهارم => Galaxy Note


این قلمرو یه سلطان بیشتر نداره ... نیاز به توضیح اضافه هم نداره ... وقتی که برای اینکه بفهمن کیفیت خروجی صدای یه دستگاهی چقدر خوبه با آیفون مقایسه اش می کنن خب یعنی ... iPhone 4S بهترین پخش کننده موسیقی بین این چهار گوشی و خیلی های دیگه هستش


بازی و سرگرمی

بازی و سرگرمی دیگه ... تعداد و کیفیت نرم افزار های موجود ، و ابزار های خود گوشی

رتبه اول => iPhone 4S
رتبه دوم => Galaxy Note
رتبه سوم => Sensation XE
رتبه چهارم => RAZR

قلم نوت خیلی ابزار فانی هستش ولی کلا اندرویدی ها رو پر دردسر برای ریخن گیم و نرم افزار میدونم ... جفتشون رو که باید روت یا جیلبریک کنیم چون میخوایم دزدی کنیم ، بلاخره یه بلایی باید سرشون بیاریم که در حالت کارخونه ای نمیشه ... ولی بعد از اون تغییر آیفون خیلی راحت میشه ، کلی سورس برای دانلود نرم افزار هستش و یه نصب راحت با آیتونز ... نگران این هم نیستی که برنامه دانلودیت به پردازنده گوشیت نخوره !!! ... تازه اینفینی بلید هم داره اونم 2 تا


************************************************
خب این مقایسه من بود ... پارامتر هایی که برام مهم بودن و از دید خودم ... نظر شما چیه ... چه پارامتری های دیگه ای براتون مهمه و کدوم گوشی تا اون زمینه بهترینه ... آیا از نظر شما رتبه بندی بعضی پارامتر ها باید تغییر بکنه ...

اگر سوالی هم در مورد این مقایسه، علت رتبه های 2-4 در هر بخش ، یا در مورد گوشی ها هستش خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم تا دوستانی که بین این گوشی ها شک دارن بتونن انتخاب بهتری داشته باشن ...

و در آخر اینکه اگه انتخاب نهایی من رو بخواید بدونید ، در حال حاضر یه iPhone 4S و یه Galaxy Note دارم و این دو واقعا در نقش مکمل برای هم عمل میکنن ولی اگه ناچار میشدم یکی رو فقط نگه دارم میون این چهار گوشی نوت رو نگه میداشتم ، یا میرفتم سراغ RAZR ...

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a