بررسی گوشی Samsung S8600 Wave 3

 

مشخصات دستگاه:

 

 

 

Network:

GSM 850/900/1800/1900,

HSDPA 850 /900/2100

Operating system Bada OS, v2.0
Processor 1.4 GHz processor
Memory 4 GB storage
Display

4.0-inch , 480 x 800 pixels 

Super AMOLED  capacitive touchscreen

- Gorilla Glass display

- Accelerometer sensor for UI auto-rotate

- Multi-touch input method

- Proximity sensor for auto turn-off
 
- TouchWiz UI
 
- Handwriting recognition
 
- Smart unlock

 

Camera

5 MP, 2592 x 1944 pixels,

autofocus, LED flash, Geo-tagging, face, smile and blink detection, image stablilization, touch focus

720p@30fps

Secondary Camera VGA
Connectivity

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot

Bluetooth v3.0+A2DP

USB 2.0

GPS with A-GPS support

Storage Type microSD up to 32GB
Battery Li-ion 1500 mAh
Suppors Samsung ChatON
Digital compass
TV-Out
MP3/WAV/WMA/eAAC+ player
MP4/MKV/H.263/H.264/WMV/Xvid/DivX video player
Organizer
Music recognition
Document viewer
Image editor
Voice memo
Predictive text input (T9 Trace)
Dimensions 125.9 x 64.2 x 9.9 mm
Weight 122 g

 

 

 

 

 

بررسی

سرگروه گوشی های مبتنی بر بادا، Wave است. شروع عرضه بادا نیز توسط Wave   صورت گرفت و پس از آن Wave 2 و اکنون نیز Wave 3 عرضه شده اند. همگی آنها از یک ایده یکسان در طراحی بهره مند هستند، ولی عجیب است که مسئله خاصی در Wave 3  نسبت به مدلهای قبلی خودش وجود ندارد تا کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. شاید در نگاه اول تنها قاب فلزی، خوش دست و محکم آن به چشم بیاید. البته صفحه نمایش فوق العاده Super AMOLED را نیز نباید دست کم گرفت.

 

 

 

طراحی این شبه هوشمند با گوشه های دایروی، پهنای ۹.۹ میلی متری و وزن ۱۲۲ گرمی حتی با داشتن صفحه بزرگ ۴ اینچی بسیار خوش دست است و در دستان شما به راحتی جای میگیرد و دسترسی به دکمه پاور در سمت راست و راکر صدا در سمت چپ گوشی راحت است. آنچه در این گوشی بسیار جلب توجه میکند، قاب فلزی بسیار محکم و خاص است که نشان میدهد آنچه در دست دارید، یک گوشی ارزان قیمت و ساده همچون Wave 525 نیست!

 

 

صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰*۸۰۰ گویا دقیقا از سری Galaxy S گرفته شده است! همان کیفیت، همان رزولوشن و همان زاویه دید بالا و همان کنتراست عالی. شکی نیست بهترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش کنونی در بازار هوشمندها، صفحات Super AMOLED است که انحصارا مخصوص محصولات سامسونگ میباشد. (البته برخی شرکت های دیگر نیز سفارش تولید به سامسونگ میدهند!). البته قابل ذکر است کیفیت صفحه به Super AMOLED+ های Galaxy S II نمیرسد و رنگهای ویو ۳ کمی شسته رفته تر هستند.

 

 

پشت گوشی محل قرار گرفتن لنز دوربین، فلاش و درب محل باتری و درگاه سیم و کارت حافظه است. باز شدن درپوش باتری بسیار راحت و لذت بخش است و با یک نیروی کم و فشردن دکمه مخصوص، درپوش باز شده و به محل باتری و کارت حافظه میرسید.

 

 

 

ویو ۳ دارای سیستم عامل بادا نسخه ۲ است که نسبت به نسخه های قبلی تغییر قابل ملاحظه و چشم گیری در بخش کارایی و امکانات اصلی نداشته است. یکی از تفاوت های اصلی، رابط کاربری TouchWiz است که در ویو ۳ بسیار شبیه TouchWiz های اندرویدی خصوصا Galaxy S II است.

 

 

 

صفحه قفل شده آب و هوا و آخرین تغییرات را نشان میدهد. آیکون ها و انیمیشن ها در بادا ۲ بسیار بهبود یافته اند و منو بسیار زیباتر و جذاب تر شده است. با وجود پردازنده دو هسته ای با فرکانس ۱.۴ GHz منوگردی و اجرای اپلیکیشن ها بسیار سریع و بدون هیچ گونه تاخیر زمانی است و این سرعت را به راحتی میتوانید احساس کنید. پاسخگویی صفحه نیز همانطور که انتظار میرفت فوق العاده است و پردازنده قدرتمند نیز بر این مهم بی تاثیر نیست.

 

 

 

از امکانات جالب ویو ۳، تشخیص صداست. میتوانید به وسیله گفتن، دستورات را به گوشی منتقل کنید و این ابزار نیز واقعا کارش را به درستی انجام میدهد.

 با وجود TouchWiz و پیشرفت های بادا در نسخه ۲، به حق این گوشی در ظاهر بسیار شبیه اندرویدی هاست، البته با این تفاوت که نمیتوان انتظار اندروید را از بادا داشت. بادا سیستم عاملی بود که سامسونگ به هدف آشنا کردن کاربران، خصوصا افراد کشورهای در حال توسعه با هوشمندها عرضه کرده بود و تنها تجربه شبه هوشمند را به همراه دارد.

 

 

 

یکی از پیشرفت های اصلی بادا ۲، وجود multitasking است. به راحتی میتوانید چندین اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کنید و آنهایی را که نمیخواهید ببندید.

وبگردی در یک صفحه بزرگ  و با پشتیبانی پردازنده قدرتمند لذت بخش است. آنچه در مرورگر۳.۰ Dolphin این گوشی آزار دهنده است، عدم پشتیبانی از Flash میباشد. یکی از مشکلات اساسی در هوشمندهای اندرویدی ارزان قیمت نیز همین است!

 

 

 

دوربین ۵MP ویو ۳، همراه فلاش و امکانات جالبی همچون پاناروما، تشخیص لبخند و چهره است. کیفیت عکس های دوربین واقعا تحسین برانگیز است، کنتراست تصاویر بالا، جزئیات زیاد و واضح و غلظت رنگ مناسب از جمله مشخصات عکس هاست. البته قابل ذکر است کیفیت عکس ها از این بهتر نیز میتوانست باشد! از مشکلات عکس ها نیز میتوان به وجود نویز و عدم تنظیم مناسب نور سفید نام برد. فلاش نیز عملکرد متوسطی دارد.

 

 

فیلمبرداری Wave 3 نیز با وضوح ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه صورت میگیرد، که در مجموع فیلم ها کیفیت مناسبی داشته و جزئیات و غلظت رنگ در آنها خوب است. البته همانند دیگر گوشی ها، بهترین نتیجه را در فیلمبرداری و عکاسی در محیط باز و زیر نور آفتاب خواهید گرفت.

 

 

 

کیفیت مکالمه Wave 3 عالی است. صدای رفت و برگشتی حجم بالایی داشته و تقریبا بدون نویز و بازخورد است. هر دو طرف مکالمه صدای یکدیگر را به راحتی شنیده و از مکالمه خود لذت خواهند برد.

باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعتی Wave 3 کارایی مناسبی دارد و همانند دیگر ویوها کاربر را راضی نگه میدارد. در صورت استفاده معمول، تا ۱.۵ و حتی ۲ روز احتیاج به شارژ مجدد نخواهید داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 7 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a