بررسی گوشی موبایل Samsung S5253 Wave 525

 

خوب: قیمت مناسب، امکانات ارتباطی خوب

بد: پردازنده ضعیف، بدنه نه چندان مقاوم

پیشنهاد: با پرداخت مبلغی در حدود ۱۶۰ هزار تومان می توانید صاحب گوشی شبه هوشمندی شوید که تا مدتها شما را جذب خود خواهد کرد.

 

 

 

قیمت هنگام بررسی ۱۶۰ هزار تومان
ابعاد ۱۰۹.۵*۵۵*۱۱.۹
وزن ۱۰۰ گرم
صفحه نمایش

۳.۲ اینچ لمسی خازنی با رزولوشن ۴۰۰*۲۴۰
چرخش اتوماتیک صفحه
TouchWiz UI 3.0
Multi-touch zoom

سیستم عامل بادا نسخه ۱.۱
حافظه داخلی ۲۸۰ مگابایت
حافظه خارجی قابل افزایش تا ۱۶ گیگابایت
دوربین ۳.۲ مگاپیکسل 
امکانات

Wi-Fi 802.11 b/g/n
Stereo FM radio with RDS
GPS with A-GPS support
MP3/WAV/eAAC+ player
MP4/H.263/H.264 player
Organizer
Music Recognition
Image editor
Voice memo
Predictive text input
3.5 mm audio jack

باتری  لیتیوم یون ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت

 

بررسی

سامسونگ با ارائه سیستم عامل بادا سعی داردگوشی های هوشمند را همگانی کند و گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل را به همه اقشار جامعه عرضه کند.

S5253 که هم اکنون ارزان قیمت ترین گوشی مبتنی بر بادا ست بر اساس این سیاست گذاری عرضه شده است. گوشی با قیمتی در حدود ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است و نسبت به سایر مدلهای زیر ۲۰۰ هزار تومان از لحاظ سخت افزار و نرم افزار یک سر و گردن بالاتر است. در ادامه به بررسی کامل  GT S5253که به نام  Wave 525شناخته می شود می پردازیم.

 Wave 525دارای صفحه نمایش ۳.۲ اینچی لمسی خازنی است که کیفیت خوبی هم داردالبته نمی توان آن را با صفحه نمایش های AMOLED مقایسه کرد اما کاربر از آن ناراضی نخواهد بود.

در قسمت بالایی صفحه نمایش حروجی صدا قرار دارد و در قسمت پایین صفحه نمایش سه دکمه وجود دارد که دو کلید کناری وظیفه قطع، وصل تماس و دکمه وسطی برای فراخوانی منو استفاده می شود که اگر برای مدت طولانی تر این دکمه را فشار دهید task manager فراخوانی خواهد شد.

در سمت راست گوشی دکمه شاتر و دکمه پاور قرار دارد که دکمه پاور وظیفه قفل کردن صفحه نمایش را هم بر عهده دارد. دکمه های تنظیم حجم صدا هم در سمت چپ گوشی قرار گرفته اند. در پشت گوشی دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی و اسپیکر قرار دارد. در قسمت بالایی هم جک ۳.۵ میلی متری هدفون و پورت  micro USBقرار دارد.

بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده است که دارای یک حاشیه فلزی هم می باشد. جنس بدنه گوشی چندان محکم به نظر نمی رسد البته از گوشی با این قیمت انتظار بیشتری هم نیست. گوشی که ما تهیه کردیم صورتی رنگ است که بیشتر مورد توجه دختران نوجوان خواهد بود و آقایان تمایل چندانی برای خرید این رنگ گوشی نخواهند داشت اما رنگ صورتی سبب شده است که آثار انگشت بر روی گوشی باقی نماند یا حداقل دیده نشود.

همانند سایر مدلهای ویو، سامسونگ ویو ۵۲۵ هم مجهز به سیستم عامل بادا ست که نسخه ۱.۱ بر روی این گوشی نصب شده است و امکان به روز رسانی به نسخه بالاتر هم وجود دارد. اما به دلیل ضعیف بودن پردازنده کارایی این سیستم عامل نه چندان قوی، کاهش هم یافته است و لود برنامه های کمی سنگین طولانی می شود. ما نتوانستیم هیچ اطلاعاتی در مورد این پردازنده به دست آوریم و در خود گوشی هم فقط  Samsung CPUثبت شده و هیچ اطلاعات بیشتری از جمله فرکانس پردازنده وجود ندارد. لازم به ذکر است که کارایی پردازنده در منوها مناسب است و مشکل فقط در هنگام لود شدن اپلیکیشن های سنگین به وجود می آید که حوصله کاربر را سر می برد.

صفحه نمایش ۳.۲ اینچی گوشی دارای رزولوشن ۴۰۰X240 پیکسل است که قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ را دارد. حساسیت و کارایی صفحه نمایش مناسب است اما زیر نور مستقیم خورشید نمی توان بر روی آن حساب کرد و قابل رویت نیست. صفحه نمایش با استفاده از شتاب سنج در هنگام چرخاندن گوشی به حالت لند اسکیپ می رود. این عمل موجب عریضتر شدن صفحه کلید شده و تایپ کردن ساده تر می شود. بازیهایی هم به صورت رایگان در دسترس هستند که از شتاب سنج استفاده می کنند.

دوربین گوشی از نوع ۳.۲ مگاپیکسلی استکه کیفیت چندان بالایی ندارد بهتر است بگوییم که خیلی هم ضعیف است و عکس ها و ویدیوهای ضبط شده و فقط برای تماشا بر روی گوشی و آپلود کردن در سایت های اجتماعی مناسب است.

با اتصال گوشی از طریق پورت micro USB می توانید با استفاده از نرم افزار  Samsung Kiesبه دانلود اپلیکیشن پرداخته و آنها را بر روی گوشی نصب کنید. سامسونگ اپلیکیشن های زیادی را قرار داده که برای ایران فقط نوع رایگان برنامه ها در دسترس است که از تنوع خوبی هم برخوردار است و بسیاری از آنها هم کارا هستند. اگر کشور را در تنظیمات برنامه تغییر دهید به برنامه های بیشتری دسترسی خواهید داشت که انواع پولی خوبی در بین آنها پیدا می شود که بسته به کشور انتخابی تعداد، قیمت و زبان آنها متفاوت خواهد بود. در میان برنامه های رایگان برنامه های دینی هم وجود دارد که بیشتر آنها برای اهل سنت طراحی شده است. ای کاش سامسونگ برنامه های پولی را هم برای ایران در دسترس کاربران قرار دهد تا کاربران با پرداخت از طریق کارتهای بانکی داخلی، قادر به خرید باشند.

ویو ۵۲۵ قابلیت نمایش اسناد آفیس و PDF را دارا می باشد. به دلیل ضعیف بودن پردازنده، فایلهای PDF که دارای عکس های زیاد می باشند به کندی اجرا شده و زوم کردن و مرور کردن اسناد خسته کننده است اما اسناد که فقط حاوی نوشته هستند به خوبی اجرا می شوند. به دلیل وجود فونت فارسی در گوشی هیچ مشکلی بابت مشاهده اسناد فارسی وجود ندارد.

برگ برنده این گوشی نسبت به رقبا، امکانات ارتباطی موجود در این گوشی است که خرید ویو ۵۲۵ با قیمتی که دارد را توجیه می کند. بلوتوث نسخه ۳ که مدت زیادی از ارائه آن نگذشته پایش به این گوشی باز شده است که البته برای بسیاری از کاربران چندان مهم نیست و گزینه های مهمتر وجود GPS مجهز به AGPS و Wi-Fi است. Wi-Fi گوشی قدرتمند ظاهر شد شبکه های Wi-Fi که توسط بسیاری از گوشی های گران قیمت تر قابل شناسایی نبودند توسط ویو ۵۲۵ شناسایی شد و گوشی توانست از این شبکه ها دیتا دریافت کند. نزدیکترین مقایسه ای که ما توانستیم انجام دهیم، گوشی HTC Snap بود، شباهت زیادی بین این دو گوسی وجود ندارد و تنها دلیل ما قیمت نزدیک این دو مدل بود و هر دو از ارزانترین گوشی هایی هستند که مجهز به گیرنده Wi-Fi می باشند. ویو ۵۲۵ بسیار بهتر از HTC Snap ظاهر شد، دریافت دیتا در ویو ۵۲۵ سریعتر بود همچنین ویو ۵۲۵ می توانست شبکه هایی را که در فاصله دورتر قرار دارند شناسایی کند در حالی که HTC Snap اصلا قادر به چنین کاری نبود. کارایی وای فای در کل خوب ارزیابی شد و صفحات با سرعت خوبی بارگذاری شدند. 

بر روی گوشی نرم افزار مسیر یابی پیش فرض گوگل مپز است که از طریق ویدجت گوگل در دسترس قرار می گیرد اما از بین اپلیکیشن های رایگان هم می توانید چندتایی دانلود کنید و برای مسیر یابی استفاده کنید. برنامه مسیریابی که ما نصب کردیم نسبت به برنامه گوگل مپز کندتر بود و ما همان گوگل مپز را ترجیح می دهیم.

باتری گوشی ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ۳۶۰ ساعت در حالت آمده به کار و ۸ ساعت در حالت مکاله مداوم دوام خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 7 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a