نقد و بررسی Nokia Lumia 800

 

نوکیا Lumia 800 مدل جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت و جزو نخستین گوشی‌های هوشمند آن با سیستم عامل Windows Phone 7 می‌باشد. نوکیا N9 با سیستم عامل MeeGo چند ماه پیش معرفی شد. دست کم طراحی و سخت‌افزارهای N9 را خیلی دوست داشتیم و این طراحی دقیقا همانی می‌باشد که در Lumia 800 هم به کار رفته است. اینک نوکیا برای نخستین بار از سیستم عاملی غیر از Symbian و MeeGo بهره گرفته و از نسخه‌ی 7.5 ویندوز موبایل استفاده کرده است. که شاید این راهی را برای مجهز شدن گوشی‌های نوکیا به سیستم عامل Android را نیز بگشاید. این گوشی مجهز به پردازنده‌ی 1.4 گیگاهرتزی Qualcomm MSM8255 Chipset و نمایشگر 3.7 اینچی ClearBlack AMOLED هم می‌باشد. Lumia 800 با بدنه‌ی یکپارچه‌ی پلی‌کربناتی و در رنگ‌های مشکی، فیروزه‌ای و سرخ آبی ساخته شده است.


 

:: نقد و بررسی Nokia Lumia 800
از نظر طراحی و ساخت، بدنه‌ی Lumia 800 با ابعاد 116.5 × 61.2 × 12.1 میلی‌متر جزو باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند نوکیا قرار نمی‌گیرد. البته نمی‌توان گفت که گوشی جذابی نیست به خصوص اینکه نمایشگر 3.7 اینچی آن تا گوشه‌ها کشیده شده و بدنه‌ی آن از پلی کربنات یکپارچه ساخته شده است. نوکیا در این گوشی بر روی بدنه‌ی یکپارچه خیلی کار کرده است. باتری گوشی قابل دسترسی نیست و شیار Micro SIM و پورت شارژ باتری در زیر کاورهایی قرار گرفته‌اند. شاید برای بسیاری این سیستم کمی پیچیده و نیاز به عادت کردن داشته باشد ولی به هر صورت به تمیز، صیقلی و یکپارچه شدن بدنه تا حد خیلی زیادی کمک کرده است. قسمت پشتی بدنه را نیز همانند قسمت پشتی بدنه‌ی گوشی N9 خیلی دوست داریم. این گوشی در کل 142 گرم وزن دارد که البته خیلی سبک وزن حساب نمی‌شود ولی سنگینی آن در حدی کاملا قابل قبول است.

نمایشگر Lumia 800 با قطر 3.7 اینچ از نوع AMOLED می‌باشد. این نمایشگرها شفافیت بسیار بالایی را ارایه می‌دهند. تولید رنگ و کیفیت دید از زاویه‌ی آن‌ها نیز در حد بسیار عالیست. همچنین مصرف انرژی نسبتا پایین‌تری نیز نسبت به نمایشگرهای معمولی TFT دارند. این نمایشگر رزولوشن 480 × 800 پیکسل با تراکم 252ppi را ارایه می‌دهد که رزولوشن و تراکم پیکسلی در حد متوسط است. همانطور که در مورد دیگر گوشی‌های WP7 هم مطرح است، Lumia 800 از کارت حافظه‌ی خارجی پشتیبانی نمی‌کند و در عوض مجهز به 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد. این مشکل حتی در نسخه‌ی 7.5 مشهور به Mango نیز برطرف نشده است. این در حالی است که مسائلی مانند عدم پشتیبانی از مولتی تسکینگ در نسخه‌ی جدید حل شده بود.

Lumia 800 از دوربین بسیار عالی و با کیفیت 8 مگاپیکسلی با لنز ساخت کارخانه‌ی Carl Zeiss آلمان بهره می‌برد. این دوربین علاوه بر توانایی عکاسی بسیار با کیفیت توانایی ضبط ویدیویی 720p HD را نیز دارد. اما همانطور که گفتیم این گوشی مجهز به پردازنده‌ی تک هسته‌ای Qualcomm MSM8255 Snapdragon با سرعت 1.4 گیگاهرتز می‌باشد. هرچند که امروزه شاهد استفاده از پردازنده‌های دو هسته‌ای نیز بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هستیم ولی به دلیل عدم پشتیبانی WP7 از پردازنده‌ی دو هسته‌ای، از پردازنده‌ی تک هسته‌ای ولی قدرتمند بر روی آن استفاده شده است. به هر صورت به دلیل سرعت خیلی بالایی که این پردازنده دارد می‌تواند بسیاری از کمبودهای نداشتن یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای را جبران کند. ولی اگر آن را در مقایسه با یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز قرار دهیم مطمئنا در مولتی تسکینگ مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. این گوشی همچنین همانند iPhone 4 از Micro SIM card پشتیبانی می‌کند تا شما مجبور باشید سیم کارت معمولی خود را به میکروسیم تبدیل کنید.

Lumia 800 از باتری لیتیومی‌1450 میلی‌آمپری بهره می‌برد که دست کم تا حدود 13 ساعت زمان مکالمه را پشتیبانی می‌کند که این عالیست. به هر صورت همانطور که گفتیم Nokia Lumia 800 به همراه Lumia 710 نخستین گام‌های نوکیا برای استفاده از سیستم‌عامل‌های سطح اول دنیا محسوب می‌شوند. از دیدن سیستم عامل WP7 نسخه‌ی Mango بر روی این گوشی کاملا خرسند هستیم. در این نسخه بسیاری از کمبودهای نسخه‌ی پیشین برطرف شده است ولی همچنان شاهد عدم پشتیبانی از پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کارت حافظه‌ی خارجی بر روی آن هستیم. با این حال به نظر ما این سیستم عامل قدم بزرگی برای فاصله گرفتن از Symbian یا MeeGo می‌باشد. دست کم از نظر اپلیکیشن‌ها به نظر می‌رسد که WP7 آینده‌ی درخشان‌تری داشته باشد. Lumia 800 نیز همه‌ی مشخصات یک گوشی تلفن همراه لمسی پیشرفته را دارد و از آن جایی که بسیاری از امکانات بر روی این گوشی‌ها کاملا بدیهی به نظر می‌رسد دیگر توضیحی درباره‌ی آن‌ها نمی‌دهیم. طراحی این گوشی هم بسیار زیبا و جالب است و هم از نظر کیفیت ساخت، هم از نظر مواد به کار رفته و هم از نظر آرگونومیکی کاملا از آن راضی هستیم.

طراحی بسیار شیک، زیبا و با کیفیت
بهره‌گیری از نمایشگر 3.7 اینچی AMOLED
پردازنده‌ی بسیار پر سرعت 1.4 گیگاهرتزی
طراحی شده در رنگ‌های متنوع
بهره‌گیری از سخت‌افزارهای کاملا کارآمد و قدرتمند
سیستم عامل WP7 Mango

بعضی نقاط ضعف و کمبودهای مربوط به سیستم عامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a