انواع هارد دیسک قابل حمل

 

Silicon Power Armor A70 320 GB

برای مسیرهای صعب‌العبور
امتیاز: 8/37 از 10 
روی جعبه این هارددیسک یک زیردریایی دیده می‌شود که این هارددیسک به آن اصابت کرده و باعث ایجاد ترک در بدنه زیردریایی شده‌است! می‌گویند، یک تصویر بیان‌کننده هزاران حرف است و در اینجا نیز این تصویر بیان‌کننده چیزهای مختلفی از جمله مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و فشار است. Armor A70 علاوه بر تمامی این قابلیت‌ها، در برابر گردوغبار نیز مقاوم است، اما داشتن این ویژگی‌ها باعث شده تا این هارددیسک از نظر ابعاد یکی از بزرگ‌ترین هارددیسک‌های خارجی قابل حمل در تست‌های ما باشد. براساس اطلاعات وب‌سایت Silicon Power، این هارددیسک تا نیم‌ساعت در عمق یک متری آب دوام می‌آورد. همچنین سقوط از ارتفاع 122 سانتی‌متری نیز آسیبی به هارددیسک نمی‌رساند. Armor A70 یک ویژگی خوب دیگر هم دارد و آن قرارگیری کابل USB در کنار بدنه است. به این ترتیب، دیگر به حمل یک کابل و نگرانی از جا گذاشتن کابل نیازی نخواهیدداشت. البته طول آن بسیار کوتاه بوده و بیشتر برای اتصال هارددیسک از پورت‌های USB جلوی کیس مفید است. این تنها کابل همراه Armor A70 نیست و یک کابل بلندتر Y شکل USB نیز در جعبه هارددیسک وجود دارد.
درون Armor A70 یک هارددیسک با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه مجهز به هشت مگابایت حافظه داخلی قرار دارد. رابط این هارددیسک SATA 2 بوده و از شماره سریال آن این‌طور برمی‌آید که ساخت Western Digital باشدWD-WXS1E20E4338 .
Silicon Power برای هارددیسک‌های خود، مجموعه نرم‌افزاری به نام SP Widget در نظر گرفته که روی یک دیسک‌نوری در جعبه هارددیسک قرار دارد. این نرم‌افزارها کارهایی همچون پشتیبان‌گیری از اطلاعات و رمزگذاری آن‌ها را انجام می‌دهد و در ضمن، ابزاری نیز برای قفل‌گذاری روی کامپیوتر دارد.


ابعاد: 18/1×85/7×139/45 میلی‌متر
نوع رابط: USB 2.0
وزن: 250 گرم
قیمت: 72/000 تومان (مدل 500 گیگابایتی)
گارانتی: داده‌پرداز رایانه متین

 

 

تصویر 1 

 

 

 

Samsung S2 Portable 500GB

لوکس و جمع‌وجور
امتیاز: 7/3 از 10
هارددیسک‌های سری S2 سامسونگ بدنه‌ای پلاستیکی و بسیار جمع‌وجور دارند. استفاده از هفت رنگ مختلف در کنار بافت به کار رفته در سطح بدنه هارددیسک، باعث شده تا این سری برای کسانی که به ظاهر اهمیت می‌دهند، به انتخابی مناسب تبدیل شود. سطح روی هارددیسک براق و مستعد خط افتادن و باقی ماندن اثر انگشت است. خوشبختانه یک پوشش پارچه‌ای به همراه این هارددیسک ارائه می‌شود تا حمل و نقل آن با اطمینان خاطر بیشتری انجام گیرد.
هارددیسک داخلی این مدل 5400 دور در دقیقه بوده و به هشت مگابایت حافظه داخلی مجهز است. رابط مورد استفاده آن نیز از نوع USB 2.0 است. این هارددیسک مانند بسیاری از هارددیسک‌های خارجی امروزی دارای کابل USB چندان بلندی نیست.
نرم‌افزارهای همراه این هارددیسک درون خود آن ذخیره شده‌اند که شامل دو نرم‌افزار قفل‌گذاری می‌شود. نرم‌افزار SafetyKey روی اطلاعاتی که از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه شده، رمز عبور قرار داده و نرم‌افزار SecretZone نیز با ایجاد یک درایو مجازی روی هارددیسک، محلی امن را برای ذخیره اطلاعات ایجاد می‌کند.


ابعاد: 17/5×82×111 میلی‌متر
نوع رابط: USB 2.0
وزن: 170 گرم
قیمت: 87/600 تومان
گارانتی: سام سرویس

 

 

تصویر 2 

 

 

 

Seagate GoFlex 320GB

طرح نو
امتیاز: 7/62 از 10
فلسفه ارائه هارددیسک‌های سری GoFlex، ارائه محصولی با امکان اتصال آن به پورت‌ها و دستگاه‌های مختلف سازگار با آن است. در این سری پورت‌های SATA و برق موردنیاز آن قابل رؤیت هستند و مبدل GoFlex انتخابی (شامل USB 2.0 ،USB 3.0 ،FireWire 800 و eSATA) نحوه اتصال آن به کامپیوتر را تعیین می‌کند. همچنین می‌توان آن را روی دستگاه پخش چندرسانه‌ای GoFlex TV یا اشتراک‌گذاری فایل GoFlex Media Sharing استفاده کرد.
این روش، گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما باعث می‌شود، طول هارددیسک کمی افزایش پیدا کند. مشکل دیگر در این قسمت الزام به خرید انواع مبدل‌ها برای دستیابی به سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات است.
مدل 320 گیگابایتی GoFlex دارای یک هارددیسک داخلی 5400 دور در دقیقه با هشت مگابایت حافظه داخلی است و در جعبه آن تنها یک مبدل USB 2.0 قرار دارد. کابل مبدل با پورت mini USB به آن متصل می‌شود و می‌توان برای حمل و نقل راحت‌تر آن را جدا کرد. مطابق معمول هر هارددیسکی، برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات و رمزگذاری نرم‌افزارهای مختلفی روی آن‌ها در نظر گرفته شده‌است. در ضمن، برای کسانی که می‌خواهند از این هارددیسک روی PC و Mac استفاده کنند، درایور NTFS نیز درون این هارددیسک در نظر گرفته شده‌است.


ابعاد: 15×83×125 میلی‌متر
نوع رابط: USB 2.0
وزن: 150 گرم
قیمت: 62/000 تومان
گارانتی: سازگار

 

 

تصویر 3 

 

 

 

Seagate GoFlex 1.5TB

کوله‌پشتی یا چمدان؟
امتیاز: 7/87 از 10
این‌که بتوانیم 1/5 ترابایت از اطلاعات خود را در هر جایی به همراه داشته‌باشیم، واقعاً هیجان‌انگیز است. با این حال، این هیجان تبعاتی هم به دنبال دارد. از آنجا که هارددیسک‌های 1/5 ترابایتی باید تعداد پلاترهای بیشتری داشته‌باشند، باعث می‌شود ضخامت آن‌ها در مقایسه با مدل‌های معمولی‌تری همچون 500 گیگابایت یا 320 گیگابایت بیشتر باشد. وزن این مدل نیز به نسبت زیاد بوده و حدود 280 گرم است. نوع رابط همراه این هارددیسک USB 2.0 است و بد نیست به دلیل حجم بالا، یک مبدل پرسرعت‌تر برای آن تهیه کرد.
بدنه این هارددیسک مانند دیگر مدل‌های GoFlex از پلاستیک براق ساخته شده که اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند. وضعیت هارددیسک نیز از طریق دیود‌نوری قرار گرفته روی مبدل، نمایش‌داده‌می‌شود. هارددیسک داخلی آن نیز 5400 دور در دقیقه و دارای شانزده مگابایت حافظه داخلی است.
نرم‌افزارهای همراه این مدل نیز مشابه دیگر هارددیسک‌های این سری است و شامل نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری و رمزگذاری روی اطلاعات می‌شود. کاربران سیستم‌های Mac نیز می‌توانند با استفاده از درایور NTFS ذخیره‌شده روی هارددیسک، از این سیستم فایل روی Mac استفاده کنند.


ابعاد: 22×89×134 میلی‌متر
نوع رابط: USB 2.0
وزن: 280 گرم
قیمت: 190/000 تومان
گارانتی: سازگار

 

 

تصویر 4 

 

 

 

Seagate GoFlex Pro 500GB

پتانسیل نهفته
امتیاز: 8/12 از 10
مدل Pro از هارددیسک‌های GoFlex ابعادی مانند دیگر هارددیسک‌های این شرکت دارد اما دارای ویژگی‌های خاص و جالبی است. اولین ویژگی مهم این مدل استفاده از هارددیسکی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و شانزده مگابایت حافظه بافر است که باعث می‌شود در مقایسه با همنوعانش سرعت بالاتری داشته‌باشد. اما این سرعت بیشتر زمانی قابل دستیابی است که از پورت‌های پرسرعت مانند USB 3.0 یا eSATA استفاده کنیم که در آن صورت، کارایی این هارددیسک به طرز قابل توجهی افزایش یافته و همان‌طور که در تست‌ها مشاهده می‌شود، تمامی رقبا را پشت سر می‌گذارد. با توجه به نتایج تست‌ها، زمانی که از پورت USB 2.0 ارائه‌شده به همراه این هارددیسک استفاده می‌کنید، سرعت انتقال اطلاعات در مقایسه با یک هارددیسک با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه تفاوت چندانی ندارد (پس هزینه خرید یک مبدل USB 3.0 را نیز به هزینه‌هایتان بیافزایید).
ویژگی دوم، وجود یک Dock به همراه این هارددیسک است. طول کابل این Dock بلند بوده و هنگامی که هارددیسک روی آن قرار می‌گیرد، دیود‌های نوری قرارگرفته در سمت راست آن، مقدار فضای اشغال‌شده را نمایش می‌دهند.
مجموعه نرم‌افزاری این مدل، مانند دیگر مدل‌های GoFlex بوده و در ضمن درایور NFTS برای سیستم‌های Mac نیز روی آن ذخیره شده‌است.


ابعاد: 15×83×125 میلی‌متر
نوع رابط: USB 2.0
وزن: 150 گرم
قیمت: 88/000 تومان
گارانتی: سازگار

 

 

تصویر 5 

 

 

 

Western Digital My Passport Essential 320GB

ساده و بی‌ریا
امتیاز: 8/12 از 10
سری Essential از هارددیسک‌های Western Digital ساده‌ترین مدل‌هایی است که این شرکت ارائه می‌کند. مدل مورد آزمایش ما نیز از این دسته است که دارای بدنه‌ای مشکی رنگ و براق بوده و برای نمایش روشن بودن و فعالیت هارددیسک تنها یک دیود‌نوری کوچک دارد. هارددیسک داخلی آن 5400 دور در دقیقه بوده و هشت مگابایت حافظه داخلی برایش در نظر گرفته شده‌است.
این مدل از پورت USB 3.0 پشتیبانی کرده و یک کابل با طول 48 سانتی‌متر به همراه هارددیسک ارائه می‌شود. ابعاد و وزن 140 گرمی این مدل نیز بسیار ایده‌آل است و می‌توان آن را به سادگی جابه‌جا کرد (مراقب باشید، روی بدنه براق این هارددیسک خش نیفتد).
نرم‌افزارهای همراه این مدل، شامل نرم‌افزار پشتیبان‌گیری خودکار و رمزگذاری روی اطلاعات می‌شود. در ضمن، در این هارددیسک برای سیستم‌های Mac نیز مانند هارددیسک‌های Seagate، درایور NTFS تعبیه‌شده‌است.


ابعاد: 15×83×110 میلی‌متر
نوع رابط: USB 3.0
وزن: 140 گرم
قیمت: 68/000 تومان
گارانتی: سازگار

 

 

تصویر 6 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a