عکاسی با دوربین 21 مگاپیکسلی !!!

 


دوربین دیجیتالEOS 5D Mark II دوربین دیگری از سری مدل‌های کانن است که در سپتامبر 2008 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شد. این دوربین در واقع مدل ارتقا یافته‌ی دوربین قدیمی EOS 5D همین شرکت است که در سال 2005 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شده بود....


 
دوربین دیجیتالEOS 5D Mark II دوربین دیگری از سری مدل‌های کانن است که در سپتامبر 2008 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شد. این دوربین در واقع مدل ارتقا یافته‌ی دوربین قدیمی EOS 5D همین شرکت است که در سال 2005 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شده بود. بدنه‌ی آن ابعادی در اندازه‌های 75×114×152 میلی‌متر دارد و وزن آن نیز بدون در نظر داشتن باتری برابر است با 810 گرم. 

کانن EOS 5D بر خلاف دیگر دوربین‌های مجهز به حس‌گر فول‌ فریم، اولین DSLRی بود که با یک بدنه‌ی جمع و جور طراحی شد. از آن زمان به بعد بود که طراحی یک چنین دوربین‌هایی رایج گردید و EOS 5D جزو مدل‌های محبوب به شمار آمد. به عبارت دیگر، اگر می‌خواستید در دوربین‌ DSLR خود از لنزهای کانن استفاده کنید و تمایلی به کار با دوربینی مثل EOS-1D نداشتید، تنها انتخاب شما همان کانن مدل EOS 5D بود و بس. از آن زمان تا کنون که دوربین EOS 5D Mark II معرفی شده است سه سال می‌گذرد و تنها دو رقیب با این مشخصه‌ها تولید و عرضه شده‌اند: یکی دوربین نیکون مدل D700 است و دیگری دوربین سونی مدل DSLR-A900. در این بین بود که کانن باز هم حضوری تازه کرد و دوربین EOS 5D Mark II نتیجه‌ای است که می‌بینید. 

EOS 5D Mark II دوربین SLR کارآمدی است که به حس‌گر 21.0 مگاپیکسل CMOS مجهز می‌باشد. صفحه نمایش 3.0 اینچی 920.000 پیکسلی، پردازش‌گر قدرتمند DIGIC 4، حداکثر ایزوی 6400 در گام‌های 3/1 و مود ایزوی بالا با حساسیت‌های 50، 12800 و 25600 از جمله ویژگی‌هایی هستند که در این دوربین می‌بینید. قابلیت جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد قابلیت ضبط تصویر به صورت تمام HD و رزولوشن 1080 پیکسلی است. 


بدنه‌ی جمع و جور و مقاوم در برابر شرایط مختلف محیطی، حساسیت 25600 و حس‌گر CMOS ساخت کانن، همگی در کنار هم از EOS 5D Mark II یک دوربین توانمند برای عکاسی در شرایط تاریک ساخته‌اند. همان طور که اشاره شد، پردازش‌گر به کار رفته در این دوربین از نوع DIGIC 4 می‌باشد که در کنار حس‌گر CMOS آن می‌تواند به امکان عکاسی 3.9 فریم در ثانیه‌ای و حداکثر 310 فریم عکس JPEG در یک بار عکاسی پیاپی با کارت UDMA بیانجامد. 

حالت Live View قابلیت جالب و کارآمد دیگری است که در این دوربین دیده می‌شود. دوره‌ی شاتر (زمان مفید تعداد شاتر) این دوربین 150 هزار بار اعلام شده است. 

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D Mark II را می‌توان اولین دوربین D-SLR کانن به شمار آورد که با رزولوشن 1080×1920 پیکسلی به صورت تمام HD فیلم‌برداری می‌کند. افزون بر این، DIGIC 4 پرسرعت این دوربین به کاربر امکان می‌دهد از لذت عکاسی پیاپی با فرمت JPEG، مدت زمان بسیار کوتاه استارت‌آپ دوربین و مرور سریع عکس‌ها بعد از عکاسی بهره ببرد. ارایه‌ی الگوریتم‌های بهبود یافته برای کاهش نویز از دیگر مشخصه‌های DIGIC 4 به شمار می‌رود.

 

 

 استفاده از Canon 5D Mark II در “مرد آهنی ۲″


در سال ۲۰۰۹ شایعه هایی در مورد فیلم ” مرد آهنی ۲ ” مبنی بر استفاده ی دوربین Canon 5D Mark II در برخی از صحنه‌های خاص فیلم شنیدیم  و حالا جزئیاتی در مورد اینکه چگونه این دوربین مورد استفاده قرار گرفته، منتشر شده است. متیو لیباتیک عکاس سینمایی از دوربین Canon 5D Mark II استفاده کرد تا صحنه‌ای را عکس بگیرد که در یک ماشین سواری تاریخی، تونی استارک توسط ایوان وانکو مورد حمله قرار می‌گیرد. چند دوربین Canon 5D Mark II در چهار طرف وسیله‌ی نقلیه نصب شدند تا حرکت پس زمینه‌ی فیلم را تصویر برداری کنند که بعدها این تصاویر در هالیوود با تصویر ماشین‌های مسابقه در فیلم ترکیب شدند. دوربین‌ها در محفظه‌های خیلی سنگین و محکم نصب شده بودند و روی این محفظه‌ها سوراخ‌هایی ایجاد شده بود تا دوربین‌ها بتوانند حرکت ماشین، تصادف و عبور از روی یکدیگر را تصویربرداری کنند. در آخر دوربینی که در جلوی ماشین تونی استارک نصب شده بود صحنه‌ای که ماشین به هوا پرتاب شد را تصویربرداری کرد.

 فکر می‌کنید تصویربردای یک صحنه از یک فیلم ارزش از بین بردن یک دوربین Canon 5D Mark II را دارد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a