NOKIA N9

 

نوكيا N9 مجهز به سيستم عامل Meego

نوکیا N9 با دوربین 8 مگاپیکسل، لنز کارل‌زایس و فوکوس اتوماتیک، به بهترین سخت‌افزارها برای ثبت باکیفیت‌ترین تصاویر و ویدئوها مجهز است. بلاگ نوکیا با مدیر محصولات نوکیا، جِنز ویلکس مصاحبه‌ای در مورد قابلیت‌های N9 انجام داده است. برای آشنایی بیشتر با دوربین N9 این مصاحبه را بخوانید:

سوال: ما می‌دانیم که نوکیا N9 دوربین 8 مگاپیکسل دارد. اما چه چیز باعث برتری آن نسبت به دیگر دوربین‌های 8 مگاپیکسل موجود در بازار می‌شود؟

جواب: نوکیا N9 به اپتیک کارل‌زایس مجهز است و این برچسبی نیست که به هر گوشی زده باشیم. هنگامی که ما این دوربین را خلق و نرم‌افزارش را تکمیل کردیم، تصاویر آزمایشی را به شرکت کارل‌زایس فرستادیم. هنگامی که کیفیت تصاویر تایید شد، ما می‌توانیم از نام آنها استفاده کنیم. آنها واقعا از نتایج دوربین راضی بودند.

سوال: ما دیدیم که نوکیا کلید سخت‌افزاری کنار گوشی که معمولا برای ثبت تصویر  استفاده می‌شد را حذف کرده است. حالا چطور می‌توان تصویری را ثبت کرد؟

جواب: وقتی کسی دوربین را فعال می‌کند، کلید دوربین روی صفحه‌نمایش است. این همانی است که کلید نرم‌افزاری نامیده می‌شود.

سوال: فوکوس چگونه عمل می‌کند؟ معمولا یک فشار کم کلید سخت‌افزاری این کار را انجام می‌داد.

جواب: نوکیا N9 فوکوس کامل پیوسته دارد. وقتی می‌خواهید از سوژه‌ای عکس یا فیلم بگیرید، نوکیا N9 فورا به دنبال سوژه می‌گردد و فوکوس را تنظیم می‌کند. وقتی سوژه در فوکوس بود، کادر روی صفحه‌نمایش آبی می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا تصویر را ثبت یا ضبط کنید. همچنین با یک ضربه کوچک روی جای مشخصی در صفحه‌نمایش می‌توانید فوکوس دوربین را روی آن نقطه متمرکز کنید.

جِنز ویلکس در مورد سرعت دوربین این چنین ادامه داد:

وقتی کلید دوربین روی صفحه‌نمایش را فشار می‌‍‌‌دهید، تصویر فورا ثبت می‌شود. دوربین N9 برای ثبت تصویر، سریع‌ترین دوربین در بازار است. برای ثبت یک تصویر یک سری مراحل باید پشت سر گذاشته شود: دوربین روشن شود، منظره‌یاب آماده شود، روی سوژه فوکوس ‌شود و تصویر ثبت ‌شود. در نوکیا N9، همه این عملیات در 2.6 ثانیه رخ می‌دهد؛ خیلی بیشتر از سایر رقبا. این روند در HD7 اچ‌تی‌سی 8.3 ثانیه ، در Galaxy 5 سامسونگ 5.8 ثانیه و در iPhone 4 اپل 3 ثانیه طول می‌کشد .ما مطمئن هستیم که تجربه این دوربین بسیار سریع و راحت است.


سوال: کمی بیشتر در مورد امکانات و مشخصات این دوربین توضیح دهید.

جواب: وضوح دوربین 2448× 3248 به نسبت 4:3، 2160× 3248 به نسبت 3:2 و 2000× 3552 پیکسل به نسبت 16:9 است. بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر و فوکوس دوربین از 10 سانتی‌متر تا بی‌نهایت است. برای فیلم گرفتن، ضبط ویدئویی تا 30 فریم در ثانیه سرعت دارد. این دوربین شامل این امکانات است. یکی از آنها فوکوس کامل و متوالی بود که قبلا ذکر کردم. از دیگر امکانات آن می‌توان ژئوتگینگ (برچسب جغرافیایی) فلاش LED دوتایی، کاهش مات بودن تصاویر متحرک به صورت اتوماتیک، تشخیص چهره و انواع گوناگون تنظیمات نوردهی را نام برد.

سوال: بعد از این که تصویری را ثبت کردیم چه اتفاقی می‌افتد؟ با این عکس‌ها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

جواب: نوکیا N9 قابلیتی به نام ویرایش تصویر غیر مخرب دارد که به شما امکان می‌دهد تصاویر را به هر روشی که به ذهنتان می‌رسد ویرایش کنید. این قابلیت برای اولین بار در دوربین یک تلفن همراه دیده می‌شود. این گزینه هم وجود دارد که تصاویر خود را در سرویس‌های آنلاین به اشتراک گذارید یا حتی با استفاده از فناوری NFC آنها را به گوشی دیگری منتقل کنید.

مشخصات عمومي
وضعيت : بزودی
تاريخ ارائه : بزودی
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
ابعاد : 12.1x61.2x116.5 ميليمتر
وزن : 135 گرم
رنگ بندي : مشکی، آبی، صورتی
فرم : ساده
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : AMOLED
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ
رزولوشن : 480x854 پيکسل
سايز : 3.9 اينچ
صفحه لمسي : دارد
قابليت autorotate : دارد
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک
قابليت پخش موزيک : دارد
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد
فرمت هاي قابل پخش صوتي : - MP3/WAV/eAAC+/WMA/FLAC player
فرمت هاي قابل پخش تصويري : - MP4/H.264/H.263/WMV player
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود
حافظه داخلي : 16/64 گيگابايت
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)
قابليت ارتقاء : 32 گيگابايت
حافظه RAM : 1 گيگابايت
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM Cortex A8
سرعت پردازنده : 1000 مگاهرتز
ديتا و اينترنت
پورت : microUSB v2.0
اينفرارد : ندارد
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با
GPRS : Class 33
EDGE : Class 33
HSCSD : ندارد
3G : HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
WAP : دارد
xHTML : دارد
HTML : دارد
ارسال پيام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
مشخصات دوربين
دوربين : 8 مگاپیکسل
رزولشن عکس : 2448x3264 پيکسل
نوع لنز : کارل زایس
فوکوس اتوماتيک : دارد
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد
بزرگنمايي ديجيتال : 4 برابر
حالت ماکرو : ندارد
تشخيص چهره : دارد
تشخيص لبخند : دارد
فلاش : Dual LED
فيلم برداري : دارد
کيفيت فيلم برداري : 720p@30fps
دوربين دوم : دارد
کاهش قرمزي چشم : ندارد
Geo-Tagging : دارد
پانوراما : ندارد
لرزشگير دست : ندارد
موارد ديگر : touch-focus




امکانات
GPS : AGPS
راديو : ندارد
ضبط صدا : دارد
شماره گير صوتي : دارد
فرمان صوتي : دارد
خروجي هدفون : پورت 3.5 میلیمتری
آي فون : دارد
DVB-H : ندارد
push to talk :

ويرايشگر آفيس : دارد
نمايش فايلهاي آفيس : دارد
نمايش پي دي اف : دارد
Turn to mute :

Java : دارد
Motion Sensor : دارد
خروجي TV : دارد
موارد دیگر : سیستم عامل MeeGo OS, v1.2 Harmattan

صفحه نمایش ضد خش


قابلیت پشتیبانی تنها از میکرو سیمکارت


NFC support


صدای دالبی


پشتیبانی ار هدفون های دالبی


- TV-out (720p video) via HDMI and composite


Active noise cancellation with dedi



مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Ion 1450 mAh (BV-5JW)
زمان مکالمه : 11 ساعت
زمان جانشين : 450 ساعت

 

عكس و تصوير گوشي نوكيا N9

در کنفرانس رویدادهای نوکیا که در سنگاپور برگزار گردید این شرکت به صورت رسمی تلفن همراه N9 را معرفی کرد.

طبق اعلام الوپ مدیر عامل نوکیا  N9 دارای پردازنده یک گیگاهرتزی ،یک گیگابایت رم و ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

از سایر خصوصیات این تلفن همراه ، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس با قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰P است که مزین به بلوتوث ۲٫۱ ،وای-فای و راه‌یاب ماهواره‌ای است.

صفحه نمایش این تلفن همراه ۳٫۹ اینچی بوده و دارای شیشه ضد خش منحنی AMOLED خواهد بود که بصورت کامل با فاب پلی کربنات در برگرفته شده که باعث سبکی فوق العاده این تلفن همراه شده  و قرار است در ۳ رنگ مشکی ،سرخابی و آبی عرضه شود.

سیستم عامل این تلفن همراه نیز  Meego  پلتفرم اشتراکی اینتل و نوکیا نسخه ۲٫۱ آن  با کد رمز Harmattan خواهد بود.

نکته جالب در طراحی این تلفن همراه این است که از هیچ گونه دکمه سخت افزاری در روی آن خبری نبوده و  کاربران باید برای دسترسی به عملکرد کلید هوم باید با یک لمس کششی ممتد ساده از لبه صفحه نمایش به داخل به راحتی به عملکرد کلید Home دست پیدا کنند.

با معرفی N9 ،طرفداران نوکیا دچار یک سردرگمی شدند زیرا مشخص نیست که استراتژی نوکیا به کدام سمت خواهد بود:

سیمبیان منسوخ ،وینفون مایکروسافت و یا اینکه میگوی در حال حاضر بسیار زیبا و کاربر پسند.

استفان الوپ زمان عرضه این تلفن همراه را نیمه دوم سال جاری میلادی ذکر کرده است..

بررسی نوکیا N9 :

امروزه گوشی های هوشمند رقابت بسیاری با یکدیگر دارند. نوکیا N9 نیز در این میان با یک سیستم عامل جدید از راه می رسد. این گوشی داری طراحی باریک و یکپارچه است و سخت افزار پیشرفته ای دارد. نوکیا N9 از چهار باند (GSM (850/900/1800/1900 MHZ ، چهار باند (UMTS (850/900/1700/1900/2100 MHZ با HSDPA 14.4Mbps و HSUPA 5.76Mbps پشتیبانی می کند. ابعاد این گوشی صفحه لمسی که طراحی ساده ای دارد 116.5 x 61.2 x 12.1 میلی متر و وزن آن 135 گرم است.
صفحه نمایش 3.9 اینچ آن از نوع لمسی خازنی AMOLED با وضوح 480 x 854) FWVGA پیکسل) است که 16میلیون رنگ را نشان می دهد. سطح این صفحه نمایش منحنی با شیشه Gorilla پوشیده شده است که به ورودی Multi-Touch نیز مجهز است. این گوشی دارای پرازنده PowerVR SGX530 GPU ، 1GHZ Cortex A8 و تراشه TIOMAP 3630 می باشد. RAM گوشی 1GB است و به نسخه Harmattan) 1.2) سیستم عامل MeeGo مجهز می باشد.
نوکیا N9 محل کارت حافظه MicroSD ندارد و در دو نسخه 16/64GB موجود می شود. دوربین 8 مگاپیکسل آن دارای کانون اتوماتیک است و به ویژگی هایی مانند تشخیص چهره ، کانون لمسی ، Geotagging ، قابلیت فیلمبرداری 720P) HD) در 30fps و فلاش LED مجهز است. این گوشی دارای دوربین مکالمه تصویری نیز می باشد. از گزینه های ارتباطی این گوشی می توان به Wi-Fi hotspot ، Wi-Fi a/b/g/n ، بلوتوث 2.1 ، پورت استاندارد MicroUSB ، گیرنده GPS با A-GPS ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری ، خروجی تلویزیون و NFC اشاره کرد. نوکیا N9 همچنین به ساختار یکپارچه پلی کربنات ، شتاب سنج داخلی و حسگر Proximity مجهز است. این گوشی از کارت های Micro SIM پشتیبانی می کند.

طراحی :

نوکیا N9 دارای قاب پلاستیکی است اگرچه از پلاستیک مقاوم با کیفیت عالی ( پلی کربنات ) با ساختار یکپارچه تشکیل شده است و یکی از شیک ترین گوشی های سال جاری محسوب می شود. رنگ گوشی به رنگ پلاستیکی است که از آن ساخته شده است و حتی اگر آن را خراشیده کنید نیز رنگ دیگری زیر آن پیدا نمی کنید.

صفحه نمایش منحنی 3.9 اینچ FWVGA AMOLED از مزایای این گوشی است. صفحه نمایش نوکیا N9 علاوه بر اینکه در محیط های سرپوشیده کیفیت مطلوبی دارد در هوای آزاد نیز به راحتی می توان با آن کار کرد. سطح صفحه نمایش نور بسیار کمی را منعکس می کند و این صفحه لمسی بزرگ از حساسیت کافی برخوردار است. صفحه نمایش دارای انحنا به طرف بیرون است تا کشیدن انگشت روی صفحه طبیعی تر شود. سطح صفحه نمایش با شیشه Gorilla پوشیده شده است و به نظر می رسد که این آیکن ها روی آن رنگ آمیزی شده اند.

هیچ دکمه ای در قاب جلوی گوشی وجود ندارد. نوکیا نوار اطراف صفحه نمایش را نیز در این گوشی به قابلیت لمسی مجهز کرده است و کنترل های لمسی برای آن در نظر گرفته است. خروجی صدای گوشی و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش مشاهده می شوند و دوربین مکالمه تصویری در گوشه راست بالای گوشی وجود دارد.

کلید ولوم و کلید پاور در طرف راست گوشی قرار دارند اگرچه بدون این کلید ها نیز می توان با گوشی کارکرد زیرا دارای کلید های همانند روی صفحه نمایش می باشند. در طرف چپ N9 هیچ کلیدی وجود ندارد.

بلندگو و میکروفن در پایین گوشی مشاهده می شوند. سوکت صوتی 3.5 میلی متری ، پورت استاندارد Micro USB و محل Micro SIM در بالای گوشی قرار دارد. نوکیا N9 بعد از iphone 4 دومین گوشی هوشمند است که از Micro SIM پشتیبانی می کند.

لنز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED در قاب پشت گوشی مشاهده می شود. وضوح کامل این حسگر 8.7 مگاپیکسل است اما حداکثر 8MP آن قابل استفاده می باشد.

نوکیا N9 نخستین گوشی است که به پلت فرم 1.2 (MeeGo ( Harmattam مجهز است و دو سال بعد از گوشی N900 نوکیا با سیستم عامل Maemo از راه رسید. MeeGo در این نسخه امکانات خوبی را ارائه می دهد. این نسخه به دکمه های سخت افزاری نیاز ندارد و از امکان اجرای همزمان چند برنامه برخوردار است. این گوشی دارای سه پنل صفحه اصلی است و مانند Play Book بلک بری در لبه صفحه نمایش نیز با کشیدن انگشت روی صفحه یک سری ویژگی ها انجام می شود. نیازی به کلید پاور نیست و با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش می توان قفل آن را باز کرد . با کشیدن انگشت از یک لبه صفحه نمایش به لبه دیگر می توانید به لیست کشویی نرم افزارها یا Task Manager دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه قفل را کمی بطرف بالا ببرید چهار میانبر ظاهر می شوند. با عبور از صفحه قفل به سه پنل صفحه اصلی می رسید. نخستین پنل تمامی هشدارها شامل به روز رسانی شبکه اجتماعی را در برمی گرد. دومین پنل ، لیست کشویی نرم افزار است که نرم افزارهای نصب شده در آن قرار می گیرند و سومین پنل نیز نیز برای اجرای همزمان کارت ها است. صفحه رویدادها شامل تمامی هشدارها حتی Log تماس ، پیام ها ، به روزرسانی شبکه اجتماعی و ... است.

نشانه ای از وضعیت فعلی آب و هوا در بالای گوشه راست صفحه وجود دارد که برای دسترسی به پیش بینی اختصاصی روزهای آینده می توانید روی آن کلیک کنید. با کلیک روی هر یک از هشدارها فورا به نرم افزار مربوطه هدایت می شوید. منوی نرم افزار یک لیست ساده از آیکن هایی است که نشان دهنده تمامی نرم افزارهای نصب شده روی گوشی می باشند. آیکن ها را می توان به دلخواه دوباره مرتب کرد. برای وارد شدن به حالت ویرایش کافی است هر یک از آیکن ها را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید . در این حالت می توانید با کلیک روی ضربدر قرمز در بالای گوشه راست هر یک از نرم افزارها را از حالت نصب خارج کنید. اگر چه فقط امکان حذف کردن نرم افزارهای نصب شده توسط کاربر وجود دارد و نمی توان نرم افزارهای از پیش نصب شده سیستم را حذف کرد.

در صفحه اجرای همزمان برنامه ها نیز یک ماتریس از نرم افزارهای در حال اجرا روی گوشی وجود دارد. با نیشگون گرفتن صفحه می توان بین ماتریس 2×2 یا 3×3 یکی را برای مشاهده انتخاب کرد. در صورت داشتن نرم افزارهای بیشتری که به صورت همزمان اجرا می شوند می توان از لیست نمونه های کوچک استفاده کرد. نرم افزارهایی که اخیرا باز شده اند در بالای لیست قرار می گیرند. مرورگر یک نمونه کوچک برای هر صفحه ای که باز می کنید ، اضافه می کند و بنابراین مستقیما از task Manager می توانید آن ها را مدیریت کنید. به نظر می رسد تاریخچه و Tabs مرورگر در Task Switcher ادغام شده اند.

هر زمان که از یک نرم افزار خارج می شوید ، آن نرم افزار بسته نمی شود بلکه به صورت Minimize در task Switcher قرار می گیرد. بنا بر نرم افزار می توان آن را به صورت معلق یا در حالت اجرا در زمینه نگه داشت. با کلیک کردن روی نمونه کوچک ، نرم افزار مربوطه از همان جایی که رها شده بود دنبال می شود. برای بستن نرم افزارها کافی است روی یکی از آن ها کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید تا ضربدر قرمز ظاهر شود. به طور همزمان میانبر بستن تمامی میانبرها در پایین صفحه ظاهر می شود. با کلیک روی نوار وضعیت در بالای صفحه یک POP UP ظاهر می شود که امکان تنظیم سریع ولوم ، تغییر دادن پروفایل یا خاموش کردن ارتباطات سلولی N9 را فراهم می کند.

نرم افزار مخاطبین در N9 از کارایی لازم برخوردار است و جستجو و مرور مخاطبین کار ساده ای است. کاربر به راحتی می تواند Skype ، فیس بوک و Exchange را با دفترچه تلفن همگام سازی کند. برای مثال در ادغام با Skype می توان چت و تماس های VOIP را مستقیما از دفترچه تلفن اجرا کرد.

بخش پیام رسانی دارای قابلیت Copy / Past است. برای مارکدار کردن مت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a