نسل جدید باتری با قابلیت ۴۰ هزار بار شارژ

 

نسل جدید باتری با قابلیت ۴۰ هزار بار شارژ

 

به گزارش ایمنا باتری لپ‫تاپ شما چند سال برایتان عمر کرده است؟ حتی بهترین باتری‫های لیتیومی موجود در بازار هم چرخه عمر محدودی دارند و معمولا در بهترین حالت بیشتر از دو یا سه سال برای شما کار نمی‫کنند. بنابراین همیشه مشکل خرابی و کوتاهی عمر باطری ها یک دردسر بزرگ گجت‫ها به شمار می‫رود.
حالا يک تیم از محققین دانشگاه استنفورد به ترکیب جديدی برای ساخت باتری دست یافته اند که امکان شارژ و تخلیه باتری را تا ۴۰ هزار بار امکان‫پذیر می‫کند. اين رقم چيزی حدود صد برابر توانایی باتری‫های ليتيمی فعلی است. اين ترکیب که copper hexacyanoferrate نام دارد می‫تواند عمر مفيدی بین ۱۰ تا ۳۰ سال برای یک باتری به ارمغان بیاورد.
ویژگی مهم این ترکيب آن است که سرعت حرکت يون‫ها در آن نسبت به ترکيب‫های فعلی باتری‫ها سریع‫تر و آسان‫تر است. این سرعت بالا امکان شارژ و تخلیه‫های مکرر را برای باتری فراهم می‫کند.
دست‫يابی به اين ترکیب و ساخت باتری با این چنين طول عمری، انقلاب نوینی در دنیای گجت‫ها ايجاد خواهد کرد. اما از آنجا که يک کاتد با ولتاژ بالا احتیاج به یک آند با ولتاژ پایین دارد، فعلا بازار شاهد ساخت نمونه تجاری این محصول نبوده است. متاسفانه هنوز این بخش باطری ساخته نشده است و گرنه می‫توانستيم با داشتن یک عدد از اين باتری‫ها سالیان سال از آن در گجت‫هايمان استفاده کنيم. فعلا باید صبر بیشتری داشته باشیم!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a