بررسی Samsung Galaxy Note : یک تبلت کوچک یا یک گوشی بزرگ ؟

 

مثل گلکسی تب ۷٫۷ اینچی جدید ، این ۵٫۳ اینچی هم صفحه‌ی AMOLED HD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ دارد اما تکنولوژی Panel به کار رفته در Galaxy Note باعث اعطای یک زاویه دید وسیع و رنگ‌های درخشان همراه با جزئیات در این دیوایس شده است ، اگر از هر زاویه‌ای به صفحه گوشی نگاه شود رنگ‌ها با هم قاطی نمی‌شوند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند .

با ۱۷۸ گرم وزن و ۹٫۶۵ میلیمتر ضخامت ، گلکسی نوت حدود یک میلیمتر ضخیم‌تر و ۶۰ گرم سنگین‌تر از Galaxy S II است اما فکر نمی‌کنم برای حمل با یک دست مشکلی وجود داشته باشد . ضمن اینکه صفحه‌ی بزرگتر مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد ،‌ که توصیه می‌کنم قبل از قضاوت حتما تجربه کنید . چه از نظر وبگردی و چه داشتن فضاهای بیشتر برای کیبورد روی صفحه و لذت بردن از امکانات گوشی .رابط کاربری گلکسی نوت یک ورژن تغییر داده شده از TouchWiz اندروید جینجربرد است که هنوز نسخه نهایی نشده است .ضمن اینکه سامسونگ هنوز صحبتی از قیمت Galaxy Note نکرده است .

بیایید کمی به عقب برگردیم ، CES 2011 ما Dell Streak 5 را دیدیم که تبلتی ۵ اینچی بود ، خوش ساخت بود اما عمر باتری وحشتناک ضعیف، کیبورد لمسی افتضاح، کیفیت صدای بد و دوربین نامناسب آن باعث شد که خود Dell دیگر این تبلت/گوشی را تولید نکند ، این اولین تبلت اندرویدی ۵ اینچی از یک برند معروف بود.

یکی از اماکانات Galaxy Note اپ وایتبورد اشتراکی آن است که به وسیله‌ی آن ۲ گلکسی نوت از راه دور می‌توانند روی یک صفحه در کنار هم کار کنند .


Galaxy Note در مقایسه با iPhone 4 :

پردازنده : گلکسی نوت با پردازنده‌ی ۱٫۴GHz dual core و آیفون با پردازنده‌ی یک هسته‌ای ۱GHz A4 .

تاچ : هر دو دارای تاچ هستند اما گلکسی نوت با یک قلم لیزری و صفحه‌ی ۵٫۳ اینچ با رزولوشن خیلی خوب ۱۲۸۰ در ۸۰۰ خیلی سر تر از آیفون ۳٫۵  اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۶۴۰ پیکسل است .

حافظه : هر دوی این محصولات در دو مدل ۳۲ گیگ و ۱۶ گیگ ارائه می‌شوند .

رم : گلکسی نوت با ۱GB حافظه سیستمی در مقابل آیفون با ۵۱۲MB عملکرد بهتری در مولتی تسکینگ و اجرای برنامه‌ها دارد .

دوربین : آیفون دارای ۵ مگاپیکسل دوربین همراه با LED flash و ضبط تصاویر با کیفیت ۷۲۰p HD که یک دوربین VGA هم در جلو برای ویدئو چت وجود دارد . گلکسی نوت دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با LED flash و با کیفیت ۱۰۸۰p HD برای تصویر برداری و ۲ مگاپیکسل دوربین جلو .

اندازه و ابعاد : آیفون ۴ با ۱۱۵٫۲ در ۵۸٫۶ میلیمتر طول و عرض ، ۹٫۳ میلیمتر ضخامت و ۱۳۷g وزن در مقایسه با Galaxy Note با ۱۴۸٫۸۵ در ۸۲٫۹۵ میلیمتر طول و عرض ، ۹٫۶۵ میلیمتر ضخامت و ۱۷۸ گرم وزن  وضعیت بهتری دارد .

زمان مکالمه و استندبای : سامسونگ چیزی در این مورد منتشر نکرده است اما قدرت باتری گلکسی نوت ۲۵۰۰mAh هست که در مقایسه با باتری آیفون با قدرت ۱۴۲۰mAh روی کاغذ وضعیت بهتری دارد و طبیعتا هم باید اینطور باشد زیرا Note صفحه‌ی خیلی بزرگتری از آیفون ۴ دارد . زمان مکالمه آیفون ۴ با این باتری ۷ ساعت روی ۳G هست و ۳۰۰ ساعت زمان standby دارد .

کدامیک بهتر است ؟

در اینجا بحث مفصل است ،‌اما با مقایسه فنی و مشخصات ، گلکسی نوت با پردازنده‌ی سریع‌تر ، رم و رزولوشن بیشتر همراه با تصویر با کیفیتی نزدیک به صفحه‌ی Retina در آیفون وضعیت بهتری دارد .البته بحث سیستم‌عامل بین این دو نیز خارج از بحث اینجاست و در این مورد مقایسه به نتیجه‌ی قاطعی نمی‌رسد .

اما اینجا چندین ابهام وجود دارد ، اول باتری و اینکه آیا این قدرت برای باتری می‌تواند جواب گوی صفحه‌ی بزرگ این دیوایس باشد ؟ و دوم خوشدست بودن این دیوایس . ۵ اینچ اصلا بزرگ نیست برای یک تبلت اما برای یک اسمارت‌فون خیلی ترسناک است . البته بحث دیگر هم نزدیک شدن به پایان عمر آیفون ۴ و ورود آیفون ۵ به بازار است که برای مقایسه‌ی دوباره باید حداقل تا یک ماه آینده صبر کرد .

 

در تصویر زیر هم مقایسه‌ای مختصر بین Galaxy S II و Galaxy Note خواهیم داشت .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
ساعت فلش
رتبه در گوگل
برترین وبلاگ


آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



امکانات جانبی
تبلیغات پیامکی تبلیغات پیامکی Create your flash banner online in 5 step

ابزار وبلاگ

جاوا اسكریپت

/a/a/a